10 Kasım 2011 Perşembe

Benim Düşüncem

  Bir insan hem Guns'n'Roses hem Rihanna dinleyebilmeli, süt içmenin eziklik olmadığı, sabahlayanlara ödül verilmediğini bilmeli, daha bir ergenken aşkı anlatmaya çalışmamalı ve hala dişleri varken gülmelidir. Anlamalıdır ki umut etmeden yaşanmaz ve sevgi olmadan olmaz. Ön yargılı olmak acizliktir ve başkalarının arkasından konuşmak en adi şerefsizliktir. Yalan söylemek insanı yüceltmez aksine ufaltır. Ve derslerden kaytarıp boş gezmek emin olsun ki yarınlardan çalıp bugünlerine kullanmaktır. Ayrıca anlayabilmelidir, hiçbir zaman okulda hayatı öğretmezler. Çünkü bakkala gittiğinde x+y kadar ekmek isteyemez, biri ona şiir yazdığında hece ölçüsüne bakmaz hiçbir zaman ve ne başarısız olduğunda öğretmenin kanaat notu kullanır ne de kanaat notu kullanabilecek bir öğretmen vardır başında. Hakkında ne konuştukları değil hakkında ne düşündükleri önemli olmalıdır senin için. Çünkü her düşünülen söylenmez ve her konuşulan doğru olmaz. Kendini kandırmak, dünyada bir insanın başaracağı en zor şeydir. Öğrenmelidir gerçekten temiz olmak profilini temizlemek değil, beynini en kötü düşüncelerden arındırmak, kalbini en pis duygulardan temizleyebilmektir. Susması gerektiğinde susmalı, konuşması gerektiğinde mutlaka konuşmalıdır. İnsanlar hakkımda ne düşünecek kafasıyla yaşarsa bir insan, hiç yaşamasın daha iyi be! Başarısızlığında insanların arkandan konuştuklarının ne önemi vardır ki? Sanki başardığında da seni yüceltirlermiş gibi... Dost kazığı bilgisayarının çökmesinden çok daha kötüdür ve değer verdiği insana 'Gitme' demek için bir gün çok geç olabilir... Bilmelidir ki kendisi uyurken insan ailesini bile kaybedebilir. Her zaman güvendiği insanı sokabileceği bir yalan makinesi olmaz yanında ve her zaman yalan makinesine sokabileceği güvendiği bir insan... Babana bile güvenme derler bu hayatta belki ama güven olmadan nasıl yaşanılabileceğini öğretmezler, öğretemezler. Çünkü sırtını birine yaslamadan ayakta duramazsın koskoca dünyada. Ayrıca ayakta durmak için bir nedeni olmamalıdır insanın. Çünkü; herkes gitse bile, kendisi vardır onun için.  Ölüm her şeyin sonu değildir. Hatta bazen başlangıçtır. Gerçi ölenle ölünmez belki ama öldüren öldürülür. Ve bu ülkede adalet mülkün değil mülk adaletin temelidir. Bu benim düşüncem, şu ise senin düşüncen; bunlar için birbirimizi öldüremeyiz diyebilmelidir. Tartışmakla kavga etmek aynı şey değildir, bilmelidir. Bilmelidir, bazı şeyler tartışmadan çözülmez. Bilmelidir, küfür etmek kendini doğru kelimelerle anlatamayanların başvurduğu bir yöntemdir. Bilmelidir, karşısındaki insanın duygularını incitmemek gerekir. Bilmelidir, empati kelimesinin anlamını, denemelidir. Hem empatik hem de sempatik olabilmelidir. Antipatik olarak anılmamak için, her şeyi yapabilmelidir... İnsanlarla paylaşabilmelidir mutluluğunu, ortak olabilmelidir en yakın arkadaşının üzüntüsüne. Sigara içmek üstün olmak değildir bence, üstelik küçük yaşta içmek özentiliğin önde gidenidir. Bu yazdıklarıma ister katılsın ister katılmasın, saygı gösterebilmelidir. Ve öğrenmek, dünyadaki en güzel şeydir... Şimdi herkese iyi günler. Olur da bir daha konuşamazsak, iyi akşamlar ve iyi geceler.